V pátek 3. října 2025 proběhl ve třídě 4. A projekový den. Cílem projektu s názvem Věstonická Venuše byl rozvoj čtenářské gramotnosti žáků prostřednictvím aktivního čtení, analýzy textu a využití metod kritického myšlení. Téma bylo zvoleno jako doplnění učiva vlastivědy z období mladší doby kamenné. V úvodní části si metodou brainstormingu žáci ujasnili, co už vědí a znají o sošce. Pro uvedení do problému žáci zhlédli také video o muzeu Anthropos v Brně. Následovala práce s upraveným textem z encyklopedie o nálezu Věstonické Venuše. Zde žáci pracovali metodou vím-chci se dozvědět -dozvěděl jsem se. Kladli ostatním spolužákům otázky a hledali podstatné informace, učili se argumentovat a obhájit své odpovědi. V další části si žáci přečetli úryvek z knihy E. Štorcha Lovci mamutů, kapitola Věstonická Venuše. Každý sám zkusil napsat klíčová slova, odpovědět na otázky vyplývající z textu a také jsme si společně objasnili slova neznámá. Závěrečnou aktivitou byl pětilístek, kde žáci shrnuli své myšlenky. Téma žáky velmi zaujalo a bylo doplněno také modelováním sošky z keramické hlíny.